معرفی پردازش سیستم یلدا

هسته مرکزی «شرکت پردازش سیستم یلدا»، از سال ۱۳۷۸ تجربه کار بر روی انواع نرم‌افزارهای مدیریت محتوا بر بستر وب با زبان‌های برنامه نویسی و فناوری‌های متفاوت از قبیل asp, Java و PHP را داشته‌اند و در سال ۱۳۸۵، تصمیم به راه اندازی شرکتی در راستای تحلیل، طراحی و ایجاد نرم‌افزارهای مدیریت محتوا(CMS) کردند. تاکنون سه نسخه اصلی از نرم‌افزار مدیریت محتوای این شرکت عرضه شده است و در نظر است تا اواسط سال ۱۳۹۷، نسخه جدیدی از نرم‌افزار ترنج عرضه شود. فرآیند طی شده برای تولید نرم‌افزار «مدیریت محتوای ترنج» در شرکت «پردازش سیستم یلدا» به شرح زیر است:

الف. تحلیل وضعیت و امکانات انواع نرم‌افزارهای موجود در این زمینه بخصوص نرم‌افزارهای شناخته شده متن باز

ب. تحلیل و شناخت بازار ایران به همراه نیازهای ویژه کاربران ایرانی

ج. انتخاب فناوری، زبان برنامه‌نویسی و ابزارهای مورد نیاز

د. طراحی و تصمیم گیری در مورد معماری نرم‌افزار بر پایه تجربیات و همچنین دانش کسب شده در مراحل قبلی

مجموع این مراحل، منجر به تولید نرم‌افزار ترنج شده است. در پیاده‌سازی کلیه نسخه‌های نرم‌افزار ترنج از زبان برنامه نویسی #C و فناوری asp.net استفاده شده است. از نسخه ۲ به بعد، تصمیم به استفاده از Entity framwork نسخه ۴ و بعد‌ها ۵ و ۶ گرفته شد

کلیه مراحل فوق، در انتهای بازه‌های ۲ ساله بازبینی و با توجه فناوری‌های نوینی که در طی ۲ سال قبل از آن تا تاریخ بازنگری به وجود آمده یا گسترش پیدا کرده‌اند، بازنویسی یا تغییر استراتژی‌های لازم صورت می‌گیرد. برای مثال در اواسط سال ۱۳۹۱، «پردازش سیستم یلدا»، تصمیم به استفاده از نسخه ۲ از Bootstrap Framework گرفت و هم اکنون در حال استفاده از نسخه ۳ این فریم‌ورک هستیم.

نسخه نخست نرم‌افزار مدیریت محتوای ترنج، در سال ۱۳۸۵ و بر پایه Dotnet Framework 2 ایجاد شد و به مرور زمان و با عرضه نسخه‌های 3 و 3.5 از دات نت فریم ورک، از آن‌ها استفاده شد. نسخه بعدی ترنج بر پایه دات نت فریم ورک ۴ و در نهایت نسخه جدید با استفاده از دات نت فریم ورک 4.5 پیاده‌سازی شده است.